Ερευνητικό πρόγραμμα για τη σχολική βία

Η έξαρση του φαινομένου της σχολικής θυματοποίησης ή του σχολικού εκφοβισμού/ bullying την τελευταία περίοδο, μας  ώθησε να ασχοληθούμε  με αυτό το θέμα ερευνητικά στα σχολεία μας, για να μπορέσουμε να έχουμε αξιόπιστα ευρήματα, ώστε να σχεδιάσουμε καίριες παρεμβάσεις. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει εγκριθεί από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π.& Δ. Εκπ. Στερεάς Ελλάδας και τελεί υπό την αιγίδα του τομέα Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Διάβασε περισσότερα

Ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου ως παράγοντα πρόληψης του κοινωνικού και εκπαιδευτικού αποκλεισμού. Εμπειρική καταγραφή των στάσεων των εκπαιδευτικών του βορείου Αιγαίου σχετικά με τη λειτουργία και τους σκοπούς του

Συγγραφείς: Παναγιώτης Γιαβρίμης & Ευστράτιος Παπάνης

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να καταγράψει τις στάσεις και τις απόψεις των εκπαιδευτικών της δημοτικής και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον καινοτόμο θεσμό του ολοήμερου σχολείου. Οι προηγούμενες έρευνες θεωρούσαν την ολοήμερη εκπαίδευση σαν παράγοντα πρόληψης της κοινωνικής και της εκπαιδευτικής απόρριψης, ειδικότερα σε ακριτικές περιοχές, όπως τα νησιά του βορείου Αιγαίου. 191 εκπαιδευτικοί από την περιοχή του βόρειου Αιγαίου συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο στάσεων και έδωσαν ημιδομημένες συνεντεύξεις. Τα ποσοτικά και τα ποιοτικά δεδομένα συλλέχθησαν. Η στατιστική και περιγραφική ανάλυση αποκάλυψε μία αυξανόμενη δυσαρέσκεια για τον τρόπο οργάνωσης του ολοήμερου σχολείου στην Ελλάδα και καταγράφηκαν  σημαντικές  προτάσεις. Το βασικότερο συμπέρασμα είναι ότι το  ολοήμερο σχολείο θεωρείται ότι δρα προληπτικά στον κοινωνικό αποκλεισμό, εφόσον έχουν ενταχθεί στα αναλυτικά προγράμματα σχετικά διδακτικά αντικείμενα και η πολιτεία στηρίζει οικονομικά τον συγκεκριμένο θεσμό.

Loading ...

Βιβλίο Επισκεπτών

Φόρμα Εισόδου

Η εγγραφή είναι απαραίτητη για να δημοσιεύσετε ή να δείτε περιεχόμενο που δεν είναι δημόσιο.



Φόρμα Εισόδου

Η εγγραφή είναι απαραίτητη για να δημοσιεύσετε ή να δείτε περιεχόμενο που δεν είναι δημόσιο.



Στίχος Παιδαγωγός

Ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. Στερεάς Ελλάδας, Ηλίας Αναγνώστου, μας τίμησε με την προδημοσίευση των τεσσάρων πρώτων κεφαλαίων του ?κύκνειου?, όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος, πονήματός του, Στίχος Παιδαγωγός, στο οποίο πραγματεύεται την ιστορία του νεοελληνικού στίχου, και όχι μόνο, θα μπορούσα να προσθέσω εγώ, καθώς διάβαζα (?και ξαναδιάβαζα) αυτά τα εισαγωγικά κεφάλαια. Εν αναμονή της δημοσίευσής του? παίρνουμε μια μικρή αλλά γλυκιά γεύση ιστορικότητας και επιστημονικότητας υπό το πρίσμα της λογοτεχνίας.

Τον ευχαριστούμε

 Διάβασε περισσότερα

  • Το σχολείο ως σημαντική πηγή στρες για τους μαθητές με δυσλεξία

  • Το στρες που βιώνουν οι γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

  • Καταστάσεις στρες σε παιδιά και εφήβους

Δεν μπορώ να μην ευχαριστήσω τον κ. Αντωνίου Σταμάτη, Λέκτορα του Π.Τ.Δ.Ε./ Ε.Κ.Π.Α. για το ?δώρο? του στην ιστοσελίδα μας! Άρθρα του που αφορούν την ειδική αγωγή και όχι μόνο. Εν αναμονή και άλλων τέτοιων φιλικών χειρονομιών?

Τον ευχαριστούμε

 Διάβασε περισσότερα

Θα ήθελα, μέσω της ιστοσελίδας σας, να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στην κ. Κρόκου και στους συνεργάτες της εκπαιδευτικούς, για τη δημιουργία της αξιόλογης ιστοσελίδας, η οποία είμαι σίγουρος ότι θα καταστεί ένα πολύτιμο εργαλείο ενημέρωσης, συνεργασίας, διαλόγου, προβληματισμού και θα αποτελέσει ένα διαρκές έναυσμα πρόσκλησης για προσφορά και βελτίωση του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών.

Δρ. Αθανάσιος Σιούτας
Δ/ΝΤΗΣ Π.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Go to top