Ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου ως παράγοντα πρόληψης του κοινωνικού και εκπαιδευτικού αποκλεισμού. Εμπειρική καταγραφή των στάσεων των εκπαιδευτικών του βορείου Αιγαίου σχετικά με τη λειτουργία και τους σκοπούς του

Συγγραφείς: Παναγιώτης Γιαβρίμης & Ευστράτιος Παπάνης

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να καταγράψει τις στάσεις και τις απόψεις των εκπαιδευτικών της δημοτικής και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον καινοτόμο θεσμό του ολοήμερου σχολείου. Οι προηγούμενες έρευνες θεωρούσαν την ολοήμερη εκπαίδευση σαν παράγοντα πρόληψης της κοινωνικής και της εκπαιδευτικής απόρριψης, ειδικότερα σε ακριτικές περιοχές, όπως τα νησιά του βορείου Αιγαίου. 191 εκπαιδευτικοί από την περιοχή του βόρειου Αιγαίου συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο στάσεων και έδωσαν ημιδομημένες συνεντεύξεις. Τα ποσοτικά και τα ποιοτικά δεδομένα συλλέχθησαν. Η στατιστική και περιγραφική ανάλυση αποκάλυψε μία αυξανόμενη δυσαρέσκεια για τον τρόπο οργάνωσης του ολοήμερου σχολείου στην Ελλάδα και καταγράφηκαν  σημαντικές  προτάσεις. Το βασικότερο συμπέρασμα είναι ότι το  ολοήμερο σχολείο θεωρείται ότι δρα προληπτικά στον κοινωνικό αποκλεισμό, εφόσον έχουν ενταχθεί στα αναλυτικά προγράμματα σχετικά διδακτικά αντικείμενα και η πολιτεία στηρίζει οικονομικά τον συγκεκριμένο θεσμό.

Loading ...