Ερευνητικό πρόγραμμα για τη σχολική βία

Η έξαρση του φαινομένου της σχολικής θυματοποίησης ή του σχολικού εκφοβισμού/ bullying την τελευταία περίοδο, μας  ώθησε να ασχοληθούμε  με αυτό το θέμα ερευνητικά στα σχολεία μας, για να μπορέσουμε να έχουμε αξιόπιστα ευρήματα, ώστε να σχεδιάσουμε καίριες παρεμβάσεις. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει εγκριθεί από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π.& Δ. Εκπ. Στερεάς Ελλάδας και τελεί υπό την αιγίδα του τομέα Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Διάβασε περισσότερα

Αξιοποίηση του Η/Υ στη μελέτη της γλώσσας [Πώς συντάσσονται συγχρονικά τα ρήματα αφορώ και διδάσκω; - Ως vs (Ω)σαν: ισχύει ο κανόνας του Αχ. Τζάρτζανου;]

Συγγραφέας: Θανάσης Νάκας

Περίληψη

Με στοιχεία που αντλούμε από γνωστούς ?θησαυρούς? ψηφιοποιημένων κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας (ή, άλλως, από ελληνόγλωσσα ?σώματα κειμένων? / ?τράπεζες δεδομένων?) επιδιώκουμε την επίλυση προβλημάτων που αφορούν τη σύγχρονη γλωσσική χρήση (μερικά από τα προβλήματα αυτά είχαν ήδη απασχολήσει τον Αχιλλέα Τζάρτζανο).   Τα αποτελέσματα που παρουσιάζουμε εδώ συνιστούν ελάχιστο δείγμα από ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών με συγχρονική προσέγγιση που επιχειρούμε ατομικά ή / και συλλογικά στο πλαίσιο του «Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και Διδακτικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας» του Πανεπιστημίου Αθηνών. Συγκεκριμένα, αντλώντας υλικό από [1] τα Σώματα Κειμένων του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας· [2] τον Εθνικό Θησαυρό Ελληνικής Γλώσσας του ΙΕΛ· [3] το Σώμα Ελληνικών Κειμένων του Πανεπιστημίου Αθηνών και [4] τον Θησαυρό της Ελληνικής Γλώσσης (διευθ. καθ. Αθαν. Αναγνωστόπουλος), προσπαθούμε να καθορίσουμε, με κριτήρια στατιστικώς αντικειμενικά και όχι ρυθμιστικά, ποια μπορεί να είναι / να θεωρείται είτε η ?δόκιμη? νεοελληνική / συγχρονική σύνταξη ρημάτων όπως λ.χ. το αφορώ ή το διδάσκω, είτε η πραγματική χρήση μορίων όπως το ως ή το σαν, κ.ο.κ.

Loading ...

Βιβλίο Επισκεπτών

Φόρμα Εισόδου

Η εγγραφή είναι απαραίτητη για να δημοσιεύσετε ή να δείτε περιεχόμενο που δεν είναι δημόσιο.



Φόρμα Εισόδου

Η εγγραφή είναι απαραίτητη για να δημοσιεύσετε ή να δείτε περιεχόμενο που δεν είναι δημόσιο.



Στίχος Παιδαγωγός

Ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. Στερεάς Ελλάδας, Ηλίας Αναγνώστου, μας τίμησε με την προδημοσίευση των τεσσάρων πρώτων κεφαλαίων του ?κύκνειου?, όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος, πονήματός του, Στίχος Παιδαγωγός, στο οποίο πραγματεύεται την ιστορία του νεοελληνικού στίχου, και όχι μόνο, θα μπορούσα να προσθέσω εγώ, καθώς διάβαζα (?και ξαναδιάβαζα) αυτά τα εισαγωγικά κεφάλαια. Εν αναμονή της δημοσίευσής του? παίρνουμε μια μικρή αλλά γλυκιά γεύση ιστορικότητας και επιστημονικότητας υπό το πρίσμα της λογοτεχνίας.

Τον ευχαριστούμε

 Διάβασε περισσότερα

  • Το σχολείο ως σημαντική πηγή στρες για τους μαθητές με δυσλεξία

  • Το στρες που βιώνουν οι γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

  • Καταστάσεις στρες σε παιδιά και εφήβους

Δεν μπορώ να μην ευχαριστήσω τον κ. Αντωνίου Σταμάτη, Λέκτορα του Π.Τ.Δ.Ε./ Ε.Κ.Π.Α. για το ?δώρο? του στην ιστοσελίδα μας! Άρθρα του που αφορούν την ειδική αγωγή και όχι μόνο. Εν αναμονή και άλλων τέτοιων φιλικών χειρονομιών?

Τον ευχαριστούμε

 Διάβασε περισσότερα

Θα ήθελα, μέσω της ιστοσελίδας σας, να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στην κ. Κρόκου και στους συνεργάτες της εκπαιδευτικούς, για τη δημιουργία της αξιόλογης ιστοσελίδας, η οποία είμαι σίγουρος ότι θα καταστεί ένα πολύτιμο εργαλείο ενημέρωσης, συνεργασίας, διαλόγου, προβληματισμού και θα αποτελέσει ένα διαρκές έναυσμα πρόσκλησης για προσφορά και βελτίωση του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών.

Δρ. Αθανάσιος Σιούτας
Δ/ΝΤΗΣ Π.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Go to top