Ερευνητικό πρόγραμμα για τη σχολική βία

Η έξαρση του φαινομένου της σχολικής θυματοποίησης ή του σχολικού εκφοβισμού/ bullying την τελευταία περίοδο, μας  ώθησε να ασχοληθούμε  με αυτό το θέμα ερευνητικά στα σχολεία μας, για να μπορέσουμε να έχουμε αξιόπιστα ευρήματα, ώστε να σχεδιάσουμε καίριες παρεμβάσεις. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει εγκριθεί από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π.& Δ. Εκπ. Στερεάς Ελλάδας και τελεί υπό την αιγίδα του τομέα Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Διάβασε περισσότερα

Λεκτική ρατσιστική βία σε παιδιά ?εταναστών στο ?η?οτικό Σχολείο

Συγγραφείς: Θεοδώρα Ντάνου1, Βασίλης Παπαδόπουλος2

[1] ?ασκάλα, Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας στο Ε.Α.Π., πτυχιούχος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αριστοτελείου Πανεπιστη?ίου Θεσσαλονίκης, Πτυχιούχος ΠΤ?Ε Πανεπιστη?ίου Ιωαννίνων

[2] ?άσκαλος, Πτυχιούχος Οικονο?ικών Επιστη?ών Αριστοτελείου Πανεπιστη?ίου Θεσσαλονίκης, πτυχιούχος ΠΤ?Ε Πανεπιστη?ίου Θεσσαλονίκης


Η επικαιρότητα των τελευταίων χρόνων και η άσκηση κάθε ?ορφής βίας στους αλλοδαπούς συ??αθητές καθιστά απαραίτητη την επανεξέταση  των ζητη?άτων διαπολιτισ?ικής εκπαίδευσης.

Στο πρώτο κεφάλαιο θα ορίσου?ε και θα αναλύσου?ε βασικές έννοιες όπως κοινωνικός αποκλεισ?ός, στερεότυπα και προκαταλήψεις, ρατσισ?ός και λεκτική βία για την πληρέστερη κατανόηση του κύριου θέ?ατος της παρούσας εργασίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα διεισδύσου?ε στα χαρακτηριστικά της λεκτικής ρατσιστικής βίας, αντλώντας στοιχεία από την επικαιρότητα και τη σχετική βιβλιογραφία.

Tέλος, στο τρίτο και τελευταίο ?έρος θα παρουσιάσου?ε τη ?εθοδολογία της έρευνας που διεξαγάγα?ε  ?ε τυχαία δειγ?ατοληψία σε Έλληνες ?αθητές ?η?οτικού σχετικά ?ε τη στάση αυτών και των συ??αθητών τους απέναντι σε αλλοδαπούς ?αθητές. Επιπλέον, θα παρουσιάσου?ε τα συ?περάσ?ατα, που στοχεύουν σε ένα αρ?ονικό και πολύχρω?ο σχολείο.

Loading ...

Βιβλίο Επισκεπτών

Φόρμα Εισόδου

Η εγγραφή είναι απαραίτητη για να δημοσιεύσετε ή να δείτε περιεχόμενο που δεν είναι δημόσιο.



Φόρμα Εισόδου

Η εγγραφή είναι απαραίτητη για να δημοσιεύσετε ή να δείτε περιεχόμενο που δεν είναι δημόσιο.



Στίχος Παιδαγωγός

Ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. Στερεάς Ελλάδας, Ηλίας Αναγνώστου, μας τίμησε με την προδημοσίευση των τεσσάρων πρώτων κεφαλαίων του ?κύκνειου?, όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος, πονήματός του, Στίχος Παιδαγωγός, στο οποίο πραγματεύεται την ιστορία του νεοελληνικού στίχου, και όχι μόνο, θα μπορούσα να προσθέσω εγώ, καθώς διάβαζα (?και ξαναδιάβαζα) αυτά τα εισαγωγικά κεφάλαια. Εν αναμονή της δημοσίευσής του? παίρνουμε μια μικρή αλλά γλυκιά γεύση ιστορικότητας και επιστημονικότητας υπό το πρίσμα της λογοτεχνίας.

Τον ευχαριστούμε

 Διάβασε περισσότερα

  • Το σχολείο ως σημαντική πηγή στρες για τους μαθητές με δυσλεξία

  • Το στρες που βιώνουν οι γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

  • Καταστάσεις στρες σε παιδιά και εφήβους

Δεν μπορώ να μην ευχαριστήσω τον κ. Αντωνίου Σταμάτη, Λέκτορα του Π.Τ.Δ.Ε./ Ε.Κ.Π.Α. για το ?δώρο? του στην ιστοσελίδα μας! Άρθρα του που αφορούν την ειδική αγωγή και όχι μόνο. Εν αναμονή και άλλων τέτοιων φιλικών χειρονομιών?

Τον ευχαριστούμε

 Διάβασε περισσότερα

Θα ήθελα, μέσω της ιστοσελίδας σας, να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στην κ. Κρόκου και στους συνεργάτες της εκπαιδευτικούς, για τη δημιουργία της αξιόλογης ιστοσελίδας, η οποία είμαι σίγουρος ότι θα καταστεί ένα πολύτιμο εργαλείο ενημέρωσης, συνεργασίας, διαλόγου, προβληματισμού και θα αποτελέσει ένα διαρκές έναυσμα πρόσκλησης για προσφορά και βελτίωση του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών.

Δρ. Αθανάσιος Σιούτας
Δ/ΝΤΗΣ Π.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Go to top