Ανάγνωση και γραφή στα πεντέμισι ή εξίμισι χρόνια; (ο ρόλος της χρονολογικής ηλικίας στην εκμάθηση του γραπτού λόγου)

Συγγραφέας: Κωνσταντίνος Πόρποδας, Πανεπιστήμιο Πατρών

Αφορμή για τη διεξαγωγή της παρούσας έρευνας ήταν οι εξής διαπιστώσεις: Πρώτο, η διάχυτη αλλά ανεπίσημη άποψη εκπαιδευτικών κύκλων ότι τα παιδιά που αρχίζουν τη φοίτησή τους στην Α? Δημοτικού, στην ηλικία περίπου 5,6 χρόνων κατά κανόνα παρουσιάζουν ιδιαίτερα προβλήματα στην προσπάθειά τους να μάθουν ανάγνωση και γραφή. Δεύτερο, η εκ διαμέτρου αντίθετη πρακτική αρκετών γονέων οι οποίοι σπεύδουν να αλλάξουν δικαστικώς την ημερομηνία γέννησης του παιδιού τους, ώστε αντί αν αρχίσει τη φοίτησή του στα 5,6 χρόνια, «κερδίζοντας» έτσι ένα περίπου χρόνο.

Loading ...