Συγκριτική εξέταση φωνολογικής και συντακτικής ενημερότητας μαθητών σε προαναγνωστικό στάδιο: Αλλοδαποί ενήλικες μαθητές, Έλληνες ενήλικες αναλφάβητοι, μαθητές με αναγνωστικές δυσκολίες και μαθητές Α΄ δημοτικού. Εμπειρική μελέτη

Συγγραφέας: Ευστράτιος Παπάνης, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Περίληψη

Στην παρούσα έρευνα συγκρίθηκαν οι φωνολογικές και συντακτικές δεξιότητες τεσσάρων ομάδων, που βρίσκονταν σε προαναγνωστικό στάδιο: παιδιά κατά τους πρώτους μήνες της φοίτησής τους στην Α? Δημοτικού, Έλληνες αναλφάβητοι ενήλικες, αλλοδαποί ενήλικες που άρχιζαν να μαθαίνουν ελληνική ανάγνωση και μαθητές της Β? Δημοτικού, που είχαν δυσκολίες στην ανάγνωση. Οι ομάδες αυτές ήταν εξισωμένες αναφορικά με την αναγνωστική τους ικανότητα. Διαπιστώθηκε με μια σειρά από διπαραγοντικές αναλύσεις διασποράς ότι χαμηλές βαθμολογίες στις συντακτικές και φωνολογικές δραστηριότητες συνεπάγονται χαμηλή αναγνωστική ικανότητα και ότι η ομάδα που μειονεκτούσε περισσότερο ήταν αυτή των μαθητών της Β? Δημοτικού με δυσκολίες στην ανάγνωση. Επιπλέον, έγινε φανερός ο καταλυτικός ρόλος της συντακτικής ενημερότητας στην κατάκτηση της ανάγνωσης.

Loading ...