Ερευνητικό πρόγραμμα για τη σχολική βία

Η έξαρση του φαινομένου της σχολικής θυματοποίησης ή του σχολικού εκφοβισμού/ bullying την τελευταία περίοδο, μας  ώθησε να ασχοληθούμε  με αυτό το θέμα ερευνητικά στα σχολεία μας, για να μπορέσουμε να έχουμε αξιόπιστα ευρήματα, ώστε να σχεδιάσουμε καίριες παρεμβάσεις. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει εγκριθεί από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π.& Δ. Εκπ. Στερεάς Ελλάδας και τελεί υπό την αιγίδα του τομέα Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Διάβασε περισσότερα

Η διδασκαλία της γλώσσας στην εποχή της παγκοσμιοποίησης: Διερευνώντας τα δεδομένα μιας αναγκαίας μετεξέλιξης που οδηγεί από τις γραμματικο-συντακτικές δομές στο κείμενο και την επικοινωνία

Συγγραφέας: Ναπολέων Μήτσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Περίληψη

 Η έναρξη του 21ου αιώνα συνέπεσε με μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της ανθρωπότητας, όπου η εμφάνιση μιας όλο και διευρυνόμενης διεθνούς αλληλεξάρτησης οδήγησε σταδιακά στη δημιουργία μιας παγκόσμιας κοινωνίας. Επομένως, η δημιουργία όρων για δυναμική ανάπτυξη, ποιοτική αναβάθμιση και αποτελεσματική κατάκτηση της γλώσσας μας στα χρόνια που έρχονται, δεν μπορεί πλέον να αντιμετωπίζεται με τις μεθόδους του παρελθόντος, δηλαδή ελλειπτικά, αποσπασματικά και κατά περίπτωση, αλλά συνολικά και συστηματικά, δηλαδή με μεθόδους και τεχνικές που θα στηρίζονται σε επιστημονική βάση. Είναι προφανές ότι η εποχή των αυθαίρετων ρυθμίσεων και της εμπειρικής αντιμετώπισης των ζητημάτων που σχετίζονται με τη γλώσσα και τη διδασκαλία της έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Το ζητούμενο λοιπόν είναι κατά τα τελευταία χρόνια η αναζήτηση ενός επιστημονικού και ταυτόχρονα αποτελεσματικού τρόπου αντιμετώπισης όλων των σχετικών ζητημάτων. Και στο σημείο αυτό αποδείχτηκε καταλυτική η παρέμβαση της γλωσσικής επιστήμης και ιδιαίτερα του τομέα της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας από τον οποίο προέκυψε ο νέος επιστημονικός κλάδος, που είναι σήμερα ευρύτερα γνωστός ως ?διδακτική της γλώσσας?.

Loading ...

Βιβλίο Επισκεπτών

Φόρμα Εισόδου

Η εγγραφή είναι απαραίτητη για να δημοσιεύσετε ή να δείτε περιεχόμενο που δεν είναι δημόσιο.



Φόρμα Εισόδου

Η εγγραφή είναι απαραίτητη για να δημοσιεύσετε ή να δείτε περιεχόμενο που δεν είναι δημόσιο.



Στίχος Παιδαγωγός

Ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. Στερεάς Ελλάδας, Ηλίας Αναγνώστου, μας τίμησε με την προδημοσίευση των τεσσάρων πρώτων κεφαλαίων του ?κύκνειου?, όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος, πονήματός του, Στίχος Παιδαγωγός, στο οποίο πραγματεύεται την ιστορία του νεοελληνικού στίχου, και όχι μόνο, θα μπορούσα να προσθέσω εγώ, καθώς διάβαζα (?και ξαναδιάβαζα) αυτά τα εισαγωγικά κεφάλαια. Εν αναμονή της δημοσίευσής του? παίρνουμε μια μικρή αλλά γλυκιά γεύση ιστορικότητας και επιστημονικότητας υπό το πρίσμα της λογοτεχνίας.

Τον ευχαριστούμε

 Διάβασε περισσότερα

  • Το σχολείο ως σημαντική πηγή στρες για τους μαθητές με δυσλεξία

  • Το στρες που βιώνουν οι γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

  • Καταστάσεις στρες σε παιδιά και εφήβους

Δεν μπορώ να μην ευχαριστήσω τον κ. Αντωνίου Σταμάτη, Λέκτορα του Π.Τ.Δ.Ε./ Ε.Κ.Π.Α. για το ?δώρο? του στην ιστοσελίδα μας! Άρθρα του που αφορούν την ειδική αγωγή και όχι μόνο. Εν αναμονή και άλλων τέτοιων φιλικών χειρονομιών?

Τον ευχαριστούμε

 Διάβασε περισσότερα

Θα ήθελα, μέσω της ιστοσελίδας σας, να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στην κ. Κρόκου και στους συνεργάτες της εκπαιδευτικούς, για τη δημιουργία της αξιόλογης ιστοσελίδας, η οποία είμαι σίγουρος ότι θα καταστεί ένα πολύτιμο εργαλείο ενημέρωσης, συνεργασίας, διαλόγου, προβληματισμού και θα αποτελέσει ένα διαρκές έναυσμα πρόσκλησης για προσφορά και βελτίωση του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών.

Δρ. Αθανάσιος Σιούτας
Δ/ΝΤΗΣ Π.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Go to top